Musical reviews!

Lees eerst de reviews van de bezoekers voordat u zelf een Nederlandse musical bezoekt!

Schrijf zelf ook één of meerdere reviews of  geef een sterrenwaardering!

Gezien op 5. apr. 2015 - Chassé Theater
Geplaatst op 10. apr. 2015

rating 4.0 / 10

Goed verhaal, matige muziek
Deze musical biedt een bijzonder verhaal, wat de voornaamste reden is om naar deze musical te gaan. Een soort omgekeerde Oliver Twist (de verloren zoon krijgt een beter leven dan de zoon die bij zijn moeder blijft) meets Sophie's choice. Hoewel in deze tijd van DNA-test het erg onwaarschijnlijk is dat het weggeven van een zoon aan een 'vreemde' überhaupt nog mogelijk is moeten we maar even terug denken aan de tijd voor dergelijke ontwikkelingen (wat ook aangegeven wordt door het feit dat men in de musical nog met guldens betaald in plaats van euro's).

Eerst de mindere zaken: het geluid was deze dag matig tot slecht verzorgt. De microfoon van Vera Mann werkte vanaf het begin al niet, wat natuurlijk nooit mag voorkomen. Het werd subtiel opgelost met een nieuw zendertje geplaatst in een soort leren tasje dat om haar nek werd gedaan. Wel viel daardoor op hoe goed en krachtig de stem van deze zangeres is, want ondanks het uitvallen van de microfoon was ze (vanaf mijn plaats) prima te verstaan. Datzelfde kon helaas niet gezegd worden van Yes-R. Ook dat lag mijnsinziens aan het geluid dat zijn stem te ver weg in de mix had geplaatst.

De liedjes zijn helaas weinig indrukwekkend gecomponeerd en er wordt erg veel herhaling toegepast. Ook wordt er helaas weinig tijd besteed aan het drama waarmee het stuk sluit. De hele show lang groeien de broers naar elkaar toe en dan in een paar minuten gaat het leven van de ene rechtstreeks naar de 'malle moeren'. En dat is jammer, daar had meer opbouw in gemogen.

Ten slotte is er gekozen om de hoofdpersonen ook als kind door Jim en Guido te laten spelen. Daarmee verliest het drama aan effect, echter maakt het het stuk ook hilarisch, want Jim en Guido weten dit perfect te spelen.

De cast was sowieso erg sterk samengesteld. Zelfs Yes-R waarvan ik toch weinig verwachtingen had viel mij reuze mee.

Speciale aandacht nog voor Sander van Voorst tot Voorst, die vreemd genoeg niet op deze site vermeld staat bij de cast (terwijl hij toch erg veel rollen speelt: melkboer, vader, werkgever e.v.a.). Wat mij betreft de beste (mannelijke) zanger op het podium en een groot talent voor de toekomst.

Deel:

Wil je ook een review plaatsen?
Meld je dan nu aan en schrijf een review van jou favoriete musical.